EVTEC Coffee&Charge bidirectioneel
COFFEE&CHARGE BIDIRECTIONEEL
V2X bidirectionele lader voor een emissievrije toekomst
Met het 10kW laadstation kan een bidirectioneel oplaadbaar elektrisch voertuig zoals Nissan eNV Evalia of een van de Nissan Leaf-modellen vanaf 2016 worden aangesloten op een gebouw en via de CHAdeMO connectie stekker om te worden gebruikt als een “rijdende accu”.
Het accuvermogen dat kan worden gebruikt voor bidirectioneel laden varieert van 10 kWh (bijv. 28kWh voor een Leaf) tot 40kWh (bij nieuwe Leaf 63kWH) en maakt het mogelijk om stroompieken op te vangen en het eigen verbruik van opgewekte zonnestroom te verhogen. Interessant om de wijzigende salderingsregels te pareren en/of met een kleine netaansluiting toch over voldoende vermogen te beschikken.
INSTALLATIE
De Coffee&Charge bi-directioneel kan eenvoudig en voordelig worden geïnstalleerd. Er is geen complexe elektrische infrastructuur nodig.
Een gemeenschappelijke 12 tot 32A 400V aansluiting is voldoende voor het basismodel. De snellader kan worden gemonteerd op een vloer montageplaat.
HET VOLLEDIGE POTENTIEEL BENUTTEN
De elektrische auto wordt gebruikt als “rijdende accu”. Samen met van het zonnesysteem vanaf het dak is dus levering van stroom aan een gebouw na zonsondergang of op bewolkte dagen mogelijk.
Als alternatief kan deze energiereserve worden gebruikt om piekbelastingen te verminderen, waardoor de aansluiting op het net wordt ontlast en de bijbehorende kosten worden gereduceerd.
SPECIFICATIES
De coffee&charge is een 20kW DC lader.
AC-ingangsspanning 400 V AC ±10% (nominaal 400 V AC)
DC Uitgangsspanning 250 – 500 V DC, stroom 0 A – 60 A
95% rendement bij 50% belasting, 94% bij 100% belasting
Vermogensfactor 0,99 bij 50% belasting
Geïntegreerde foutdetectie
Afsluit- en overstroombeveiliging
CHAdeMO Protocol Rev 0.9
Temperatuurbereik: -20°C to +45°C
KENMERKEN
Productkleur: Wit
Lengte: 1120 mm
Diepte: 350 mm
Breedte: 590 mm
Gewicht: 50kg
VOORDELEN
Compatibel met alle elektrische auto’s met CHAdeMO 1.0 (na 2016) en de Honda e
Open source-technologieën
Robuust ontwerp
Kostenefficiënt en eenvoudig inzetbaar
Eenvoudige integratie van mobiele opslageenheden
Piek in de stroomvraag opvangen door de autoaccu
Hoger eigen verbruik van zelf geproduceerde zonne energie
Verbinding via een OCPP-compatibele backend
Communicatie via “barista” software (energie management systeem)
MOVE&CHARGE
Haal meer uit uw stroomaansluiting: Ongecompliceerd bij elke driefasenaansluiting.
De move&charge was een van de eerste mobiele DC-snellader op de markt en is vandaag de dag nog steeds onmisbaar voor iedereen die een solide lader nodig heeft die overal kan worden gebruikt.
De move&charge kan worden aangesloten op elke 3-fase stekkerdoos (CEE 32A/63A) zonder extra installatiekosten.